Archívum


MEGHOSSZABBÍTVA! 2022. július 3. // A jelmez, mint autonóm vizuális kifejezőeszköz. Bérczi Zsófia, Nagy Fruzsina és Szűcs Edit közös kiállítása


2022. február 10. - május 1. // Kurátorok: Molnár Dániel, Teller Katalin A BTM Kiscelli Múzeum szórakoz(tat)ástörténeti kiállítása Kik voltak az első magyar és nemzetközi showmanek? Miért fizetett és min ámuldozott a pesti közönség, amikor Kölcsey a Himnuszt írta? Kinek a műsorára ment el Széchenyi István is? Hogyan hívták eredetileg magyarul a cirkuszt? A tárlat a reformkor alakuló szórakoztatóiparát, mutatványosait, első cirkuszait mutatja be Budapest 1873-as egyesítéséig.


2022. január 21. – április 17. // Kurátorok: Róka Enikő, a Fővárosi Képtár vezetője és Mucsi Emese, a Robert Capa Kortárs Fotográfiai Központ és az Artmagazin munkatársa. Kiállító művész: Gerhes Gábor Mit kezdjünk a tudományos megismerés klasszikus eszközeivel egy olyan korszakban, amikor a tények egyre kevésbé hatnak a közgondolkodásra, miközben az érzelmeket megmozgató, személyes hitre épülő érvek egyre inkább teret nyernek? A választ keresve valószínűleg nem az lesz az első dolgunk, hogy a legközelebbi könyvtárba sietünk. Inkább a számítógépünkhöz vagy a telefonunkhoz nyúlunk, és egy-két ugrást követően már a bárki által szerkeszthető Wikipédiát böngésszük


2022. május 6. - június 26. // A kiállításon olyan autonóm művészi megközelítéseket és projekteket mutatunk be, melyek az experimentális fotográfia fogalmához vagy hagyományához kapcsolódnak.


2021. június 26. - 2022. január 9. // Kurátorok: dr. Perényi Roland és Molnár Álmos Mi a kapcsolat egy nagyváros halálozási statisztikája és egy vécécsésze között? Mi köze van Széchenyi Istvánnak az angolvécéhez? Hogy oldották meg a reformkori pest-budai hölgyek a „kisdolgukat”? Hogyan alakult ki a fürdőszoba mint különálló funkcionális helyiség? Többek között ezekre a kérdésekre keressük a választ legújabb időszaki kiállításunkkal.


2021. október 10. – november 28. Alapító kurátorok: Szigeti Szilvia, Radnóti Tamás A hazai dizájnélet hosszú évek óta meghatározó fóruma a Határtalan Design / Design Without Borders (DWB) kiállítás. Idén 16 ország több mint 120 alkotójának művei mellett Made in Slovenia – The Future of Living címmel a szlovén dizájn legújabb törekvéseit láthatja két hónapon keresztül Budapesten a közönség.


2021. október 09. - november 28. A “Találkozások” névre hallgató kerámiakiállítás a FinnAgora és a Liszt Intézet – Magyar Kulturális Központ Együttműködésében jött létre. A kiállításon két finn és két magyar tervező munkáit mutatjuk be. A kiállított műalkotások a teázás és a kávézás témaköréhez kapcsolódnak, emlékeztetve minket a nemzetközi találkozások és a különböző kultúrák közötti párbeszéd fontosságára. Bár az alkotások funkciójuk tekintetében egyszerűnek tűnhetnek, tervezés, design és kialakítási szempontból korántsem azok.


2021. augusztus 6 - 29. A klasszikus műfajok kortárs fotográfiai jelenlétét vizsgáló pályázataink és kiállítási sorozatunk (portré–Szubjektum, csendélet–Csöndesen, tájkép–Távlatok, akt–Testkép) egyik legfontosabb indíttatása a kíváncsiság volt. Vajon milyen az egyes műfajok túlélési, továbbélési esélye? Mi az, ami nagyon is él és virágzik ma? Ma is. És mi az, ami egy kissé kikopott, illetve annyira megváltozott, hogy szinte rá sem lehet ismerni. Hol húzódnak a műfaji határok és mennyire van köztük átmenet?


akadémia (körbejárás) + exkurzus Kiscelli Múzeum (körbejárás) 2021. június 1. - augusztus 1. A tranzit.hu Rendszerváltások 2019/2020 című programsorozata előadások, kiállítások, kutatási bemutatók, tematikus folyóiratszámok formájában azt vizsgálja, hogy politikai fordulatok milyen valós és/vagy szimbolikus változásokat hoznak egy adott korszakban; miként élhetnek tovább ideológiák, hatalmi struktúrák, jelképek és történetek a felszín alatt, hogy aztán egy másik rendszerben újraértelmezve meghatározó narratívaként kerüljenek elő.


2021. szeptember 9. - november 21. A 60 év alatt a Föld körül című kiállítás folytatása annak az évek óta tartó munkának, melynek során a Kiscelli Múzeum – Fővárosi Képtár gyűjteményében őrzött anyagokból kiindulva egyes tárgyakon vagy műcsoportokon, azokhoz kötődő történeteken keresztül elemezzük és mutatjuk be a második világháború utáni időszak magyarországi művészetét meghatározó jelenségeket. Ezúttal a kulturális közvetítés, a nemzetközi kapcsolatteremtés lehetőségeit vizsgáljuk, a kiindulópontunk pedig a Makarius-mappa. Ez a műtárgyegyüttes 2006-ban a new yorki biológus gyűjtőtől, dr. Müller Miklóstól került a gyűjteménybe, tovább gazdagítva az addig is jelentős súlyt képviselő Európai Iskola anyagát.

Oldalak